درس و کنکور

درس و کنکور

من و درسام
درس و کنکور

درس و کنکور

من و درسام

روش مطالعه ی زبان فارسی

سلام به همه .

همینطور که میدونید هر درسی یه شیوه ای واسه خوندن داره اگر شیوه ی خوندنش رو بلد نباشین هر کاری بکنین به اون نتیجه ی دلخواه نمیرسید .

امروز میخوام در مورد روش مطالعه ی زبان فارسی یه کم با هم گپ بزنیم و من نکاتی را خدمتتون بگم و اگر شما هم نکاتی را میدونید که میتونه تو مطالعه زبان فارسی کمک کنه حتما برامون ذکر کنید و لطفــــــــــــــا دیــــــدگــــاه یادتون نره ……. 

 

روش مطالعه ی زبان فارسی 

زبان فارسی تو کنکور معمولا ۵یا۶ تا سوال داره که اگر یه کم تمرین کنید و به اون بها بدید رتبتون رو خیلی جا بجا میکنه  .

زبان فارسی از دو بخش تشکیل شده  ۱* بخش مهارتی   ۲* بخش غیر مهارتی .

بخش مهارتی همیشه بیشتر سوالات را  در بر می گیرید و این بخش شامل محاسبه ی تکواژ و واژه و جمله و … است بهترین و اولین و آخرین راهی که به نظر من به شما خــــــــــــــیــــــــــــلـــــــــــــی کمک میکنه اینه که تمرین کنید و نمرین کنید و تمرین …

فقط یادتون باشه نکاتی را که قبلا نمیدونستید و حالا با زدن تست های کنکور های سالهای اخیر و آزمون ها ی سنجش و سایر آزمون های استاندارد یاد گرفتید رو توی دفترچه ی نکاتتون حتما حتما بنویسید و یه چیزی که نباید فراموش کنید اینه که به دنبال کتابهایی که سطح سوالات آن بالاتر از سطح کنکور است نروید. سوالای سالهای قبل را خوب خوب بررسی کنیدو مطمئن  باشید نکات سوالات کنکور سالهای قبل در کنکور بارها و بارها تکرار میشه .

در جلسه آزمون هم رو حلشون عجله نکنید و پیشنهاد ما اینه که در نگاه اول ازشون رد بشید چون معمولا وقت گیر هستندو همچنین اول آزمون عجله دارید میزنیدشون و معمولا خراب میکنید اما بعد از حل سوالات آسون ادبیات و زبان فارسی براشون وقتی در نظر بگیرید.

بخش های املا و بیاموزیم خــــــــیــــــلــــــــی مهم اند و یه جورایی تو کنکورخیلی به کارتون می یاد کلمات مهم بخش املا را جایی یادداشت کنید و هر از گاهی یه نگاهی بهشون بندازید حتی میتونید تو گوشیتون ضبطشون کنید و برا خودتون پخش کنید و به یاد دوران دبستان املا بنویسیدالبته این کار  در آزمون های جمع بندی و روزای آخر هم خیلی کمک میکنه !!

برای  بخش های غیر مهارتی مثل بخش های حفظی و تاریخ ادبیات های زبان فارسی اول خوب خوب بخونید و بعد خلاصه نویسی کنید .

خلاصه نویسی خیلی خیلی مهمه و معجزه میکنه و در انتها هم حتما در فواصل زمانی کوتاه مرورشون کنید.خلاصه نویسی  تو دوران جمع بندی هم یه منبع خوب و قابل اعتماد و هم استرستون رو از بابت فراموشی این مطالب کم میکنه  .

دوستای خوبم ! یادتون نره مثال های کتاب درسی خیلی مهم اند و چند بار همین مثال ها سوالای کنکور بودند . از خودآزمایی ها هم سر سری رد نشید خیلی دقیق و مو شکافانه اونا رو بررسی کنید ، در کل کتاب درسی را خوب خوب  بخونید وگرنه تو سوالای کنکور لنگ میزنید ….


منبع: http://maktabestan.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.